Hotellet løfter konferansene med lyd og AV

Quality Hotel Maritim har modernisert konferanseopplevelsen med hjelp fra Assist. Nå høster de flere gode tilbakemeldinger.

Hotelldirektør Aslak Askeland i Quality Hotel Maritim har løftet konferanseopplevelsen og atmosfæren i hotellet med produkter fra Assist.

– Vi var modne for en oppgradering. Etter pandemien endret møtemarkedet seg, og det var på tide å tenke nytt. Nå har vi moderne løsninger i alle møterom, med blant annet toskjermsløsninger som gjør hybridmøter mye enklere, sier hotelldirektør Aslak Askeland i Quality Hotel Maritim.

Skjermene gjør det mulig å vise både presentasjon og videomøte samtidig, og overgangen fra lerret til skjerm har gitt hotellet et mer moderne preg.

Nye møteromsløsninger gjør det enklere å både ha presentasjon og videodeltakere på skjermene.

Økt konferansekvalitet

I tillegg til oppgraderte møterom har storsalen Maritim Hall fått en omfattende teknisk fornyelse. Alt av lydanlegg og kabling er byttet ut, og salen er nå utstyrt med topp moderne teknologi som er enkel å bruke – både for mindre og større produksjoner.

LED-skjermen er en gamechanger. Sammen med den nye lydpakken gir den mulighet til å løfte hele nivået på konferansene våre. Kvaliteten har økt betraktelig, sier Askeland.

Den store LED-skjermene er noe av det som gjør det attraktivt å holde konferanser på Quality Hotel Maritim.

Snart installeres også en større lysinstallasjon i storsalen, som vil ta stemningen til nye høyder.

Assist har også stått for nytt lydanlegg i frokostsalen, og stemningsbelysning i resepsjonen som kan tilpasses kundegrupper og arrangement.

– Det handler om å skape atmosfære. Vi tar grep som handler om oppussing og interiør, men også det som handler om teknologi, stemningslys, lyd og skjerminnhold . Det gir en god helhetsopplevelse, mener Askeland.

Det nye stemningslyset i resepsjonen kan fargeinnstilles, slik at det for eksempel kan matche kunden og/eller konferansen som pågår.

Lett å finne frem

Skjermer fra Assist er nå plassert strategisk rundt på hele hotellet, inkludert nye, godt synlige skjermer i den nyoppussede resepsjonen.

– Skjermene gjør det lett for gjestene å finne frem, men også for oss å nå ut med relevant informasjon – både til boende og besøkende gjester. Vi kan styre innholdet selv, og slipper utdaterte plakater, sier Askeland.

Hotellet bruker også PILAR skjermsøyler til intern markedsføring og til å fremheve lokal aktivitet.

Samarbeidet med Assist beskrives som både effektivt og pålitelig.

– De leverer som avtalt, er raske på support, og kommer med gode forslag. Skulle det skje en feil, er de raske med å rette opp. Vi merker at det tekniske hos oss fungerer nå – og det er kanskje det viktigste. Det skal bare virke, og det gjør det, sier Askeland.

Vil du løfte standarden på ditt hotell, møte-, konferanse- eller konsertlokaler? Kontakt Assist i dag og få en løsning som gir kvalitet og fornøyde gjester.

Det er enkelt å styre lyssystemene med tablet.
Infoskjermer gjør det lett å vite hvor og når ting skjer på Quality Hotel Maritim.
Quality Hotel Maritim i hjertet av Haugesund byr på moderne konferansefasiliteter, smakfulle restaurantopplevelser og vakker utsikt mot Smedasundet.